Ny S-pilot

Søndag den 24. april fik klubben sin første S-pilot i 2016.

Søren Lundborg bestod prøven og kvittererede med, at flyve 1½ time solo i VY efter bestået S-prøve. Målet er 25 times solo, således at der kan opnås rettighed til at flyve med passager. Og Strækflyvninger er jo vejen frem – når der skal flyves solotimer.

Ovenstående må ligge en vis pres på klubbens øvrige B-piloter.

Nye HI i klubben

Et stort tillykke til Anders Husted og Michael Toft som bestod prøven til hjælpeinstruktør.

Men vi har fået i alt 3 nye HI ind  i klubben, da Johan fra Rødekro Svæveflyveklub, som også var kursist på HI kursus, besluttede sig for, at Herning Svæveflyveklub er et godt supplement til Rødekro, og derfor har meldt sig ind i vores klub. Velkommen til Johan.

De får travlt de kære Hjælpeinstruktører- idet førsteinstruktør kursus skal gennemgås i 2017.

Så nu må bestyrelsen oppe sig med at få nye elever ind i klubben – instruktørgruppen er klar.

/Per Kragsø