Gode historier skal fortælles

Onsdag den 31. august havde klubben i alt 13 flyvende gæster.7 med spilstart og 6 med flyslæb/ kunstflyvning.

Vejret var godt og som en ekstra krølle fik Peter (Emils far) en aftale med Karup, at en øvelsesflyvning med en Lync helikopter – betød en mellemlanding på Skinderholm med foredrag om – hvad Karup bruger en sådan helikopter til.

Og endelig var firmaets navn ”klippet ud” ved startstedet.

Følgende ord blev brugt af gæsterne om aftenen, hvor de fik lov til bruge vores grill.

Fantastisk oplevelse, glemmer aldrig denne dag, sikke en svæveflyveklub som virkelig er velorganiseret og en utrolig stemning(kultur) blandt medlemmerne, taget godt i mod som gæst og den unikke service.

Kantinen deltog også – med top karaktere for mad og service

Hvis Sjælland var i nærheden af Herning – så havde vi mindst 15 gæster starter de næste par måneder.

Det var første gang vi prøvede med gæstekunstflyvning – de 6 personer fik en light udgave – men Brian er rigtig god til at forklare, så alle følte sig trygge, også når der blev fløjet loops mv.

Denne succes skyldes de medlemmer fra klubben, som frivilligt deltog for at afvikle arrangementet – og bemærk, at undtagelsesvis var der faste piloter på uden for onsdag gruppen– men det var ingen hindring for at få medlemmer til at hjælpe.

En sådan stemning af klubbens medlemmer kan ikke skabes kunstig – den kommer lige fra hjertet af.

Kære medlemmer – jeg var utrolig stolt af at være arrangører af et sådan arrangement – med en sådan super god onsdags team – så vær stolt af Herning Svæveflyveklub– vi kan bare det med gæster og sikke en branding af klubben.

/Per Kragsø