Kursus til BEG og N-BEG radiocertifikater

I midten af september 2016 starter vi undervisning til N-BEG og BEG radiocertifikater. Afhængig af deltagerantallet vil der blive oprettet ét eller flere hold, med afholdelse af prøve inden jul.

Undervisningen til både N-BEG og BEG vil finde sted om aftenen to gange ugeligt, skiftevis i klubhuset på Skinderholm og på Skype.

N-BEG certifikat

For at flyve i kontrolleret luftrum (TMA og CTR) skal man som minimum have et N-BEG radiocertifikat. Vi opfordrer derfor alle elever til at melde sig til N-BEG kurset, så flyvning væk fra pladsen ikke bremses, når først S-certifikatet er i hus.

BEG certifikat

Kravene til BEG er lempet meget, idet receptionstesten er udgået. Det betyder at kravene til BEG, bortset fra sproget, stort set er de samme som til N-BEG.

Kurset er åbent for alle, der allerede har N-BEG og som gerne vil have muligheden for at føre radiokommunikation uden for København FIR. Vi opfordrer til at især TMG piloter erhverver sig BEG.

Hvad koster det?

Prisen for klubmedlemmer for at deltage i N-BEG eller BEG kurset er kr. 300 inklusive materialer og assistance ved prøven.

Derudover tager Trafikstyrelsen et gebyr for at udføre prøven og udstede radiocertifikatet. Det samlede gebyr beløber sig til ca. kr. 1.500 for N-BEG eller BEG.

Tilmelding

Tilmelding til N-BEG og BEG senest torsdag 8. september 2016 pr. e-mail til en af nedenstående personer:

(Skriv venligst om du tilmelder dig N-BEG eller BEG)

Har du spørgsmål til kurset, er du velkommen til at kontakte os.