Klubkonkurrencen er godt i gang

Årets klubkonkurrence er godt i gang. Og der er allerede lavet flyvninger, som kræver man får skubbet pinden frem i cockpitet for at komme a point.

Onsdag d. 23. Maj var Skinderholm hangaren mere eller mindre tømt. Og de lange linealer havde været op af Jeppesen pilottasken aftnen før. Derfor skal man lægge godt til for at være med i pokalen for bedste trekant over 250 km. Stillingen her d. 23. Maj er:

1. Peter Fischer Jensen i Discus 2c/18m 503,0 km m.  89,9 km/t 1265 points
  2. Ole Korsholm i ASH 31Mi/21m 303,5 km FAI m.  107,3 km/t 1210     -
  3. Ole Korsholm i ASH 31Mi/21m 503,2 km FAI m.  88,4 km/t 1171     -
  4. Knud Møller Andersen i Ventus 2cT/18m 397,0 km m. 74,6 km/t 934

Pokal- & Klubkonkurrencen
 opdateres løbende af Ole Korsholm her på hjemmesiden.

Desuden har Bjarne Sørensen & Hans Chr. Kolb anmeldt ny rekord(er) for to-sædet, fløjet i Arcus (VK). Opgaven var fra Skinderholm og til Bremervörde, som ligger 60 km vest for Hamborg - ialt en opgave på 602 km.

Ud-hjem flyvningen blev også fløjet den famøse Onsdag, hvor man burde have været ude at flyve, slet ikke noget med rønnebær her wink.

Der er 3 mulige rekoder i turen til Tyskland og retur:

• D2B: Fri Distance ud/hjem 606,3 km
  • D2F: Målflyvning ud/hjem: 602 km
  • D2R: 500 km ud/hjem hastighed: 85,35 km/t

Jo, den er tidligere forsøgt, at få hivet i hus - så vi krydser finger for alle formalier er på plads. Måske starten på en ny klubpokal "Fleggaard"?

De to rekordjæger fik sig en velfortjent øl efter landingen (billede fra facebook).

Men .. men .. den gode nyhed er, der er stadig andre pokaler og selve klubmesterskabet er ikke er afgjort endnu. Samt der er stadig mange flyvedage foran os. Så mon ikke der kommer masser af muligheder for at lægge et bud ind og være med i ræset til Skinderholm Hall of Fame.