Klubkonkurrencen

Så er vi så småt ved at komme igang med vores flyvning - med de restriktioner der nu er og hensyn vi alle må tage. Måske ikke de mest optimale betingelser for en sport som svæveflyvning - hvor vi er afhængig af hinanden på jorden - men i luften, jo er skolet til at holde afstand!!

Bentingelserne er lige for alle - så det skal jo ikke stoppe os fra at konkurrerer mod og med hinanden i at flyve den bedste opgave på distancen, samle flest points eller længst tid i luften. Der er flere pokaler på hylden, der blot venter på at blive hævet over hovedet på den, som nu har lagt sin strategi for at komme på Skinderholm listen over 2020 bedste flyvninger. Pokaler nu og gennem tiderne.

Og nogen har allerede startet - og lagt bud ind på pokalerne - seneste Mesterskabsstatus. Men sæsonen er stadig kun lige startet og vi er jo nok flere, der skal have justeret lidt i planlægningen i disse Corona tider, inden vores flyvning kommer med på tavlen.

Pointene udregnes stadig af Ole Korsholm - som sikre at klubkonkurrencen følger de udstukne pokalregler. Så det er bare med at hente .igc filen ned efter endt flyvning og sende den til Ole. Klubkonkurrence opgaveregistering.

På det nationale plan er der lavet en ny ramme for at konkurrerer på tværs af klubber. Udover at konkurrerer indbyrdes, så har vi en opgave sammen at sikre Herning Svæveflyveklub en placering i toppen af ranglisten DSvU's LD.

/Mogens

Foto af Ole Korsholm fra X9 af Arnborg Svæveflyvecenter.