Startsted med fiberinternet

Værdi ca. kr 300.000 pris for klubben kr 20.000. Det lyder lidt for godt, men faktum at brødrene Jensen, Michael og Claus har tilført klubben denne værdi.

Fibernet. Jeg syntes vi mangler lidt reklame omkring dette projekt.

Fibernet til klubhuset, som er videreført til hele campingområdet og til startstedet. For campingområdet er det rent luksus, men for startstedet giver det mange muligheder. Fordi der samtidigt er kommet strøm til startstedet. Det betyder, at vi nu kan have en stor TV skærm kørende med oplysning om vejret, dagens briefing, reklame for DAC, oversigt hvor flyene nu er henne osv. Strøm give mulighed for brygning af kaffe i bussen , køleskab med kolde sodavand og evt is. Og endelig kan vi instruktører nu , ajourføre elevernes flyvebog elektronisk. Men det slutter ikke her, planen er at fibernettet videreføres fra startstedet til spillet . Så kan vi som kommunikation bruger TEAMS, altså lyd og billeder. Med en kamera monteret på bussen, kan spilføreren følge med på startstedet, og se det fly der skal trække op.

Sig ikke, at vi ikke i Herning er helt oppe på IT bølgen:)

Billederne viser lidt om projektet, og ikke mindst billedet ved bussen viser arbejdsfordelingen , 4 medlemmer ser til, at 2 medlemmer arbejder smiley.

/Per Kragsø