Nyt omkring klubkonkurrencen 2023

Der er ikke mange ændringer til klubbens konkurrence i år. Men læs nu endelig de opdaterede klubkonkurrenceregler igennem, så du ved hvorledes, de forskellige discipliner skal flyves og bliver pointberegnet.

Der er kommet nogle få ændringer i DMSt-handicap-indexet…

  • ASH 31’eren er rykket ét punkt tilbage, til 124 (flyet blev rykket 4 enheder frem sidste år!;).
  • Det samme er sket med Discus b (uden winglets), så den nu ligger på 106.
  • Endelig er Discus 2cT/18m rykket tilbage til der, hvor den har ligget i mange år, nemlig 114.

Om der kommer flere rettelser de nærmeste år, må vi vente og se; men mon ikke tingene er ved at stabilisere sig?

Den nye handicapliste kan ses i klubkonkurrencereglerne…

Vores ”Hall of Fame” lister er blevet opdateret opdaterede med DAeC’s liste fra 2023…

HUSK, at vi har tre gode konkurrencer, kun for de mindre øvede piloter med under 150 flyvetimer i bogen ved sæsonstart!
Det er FIRKANTEN,  BEDSTE VARIGHED/HØJDEVINDING og DISCUS-150..!

Jeg varetager igen i år administrationen af klubkonkurrencen, og skal have alle igc-filer tilsendt direkte (til email: olekorsholm(at)fiberpost.dk).
Kun opgaver, som jeg har en igc-fil fra, godkendes.

Opgaven/-rne, bortset fra Discus-150, varighed og varighed/højdevinding, skal deklareres før start (T/O), ellers anses de for ikke-deklarerede..!

Husk at aflevere igc-filerne senest 7 dage efter en flyvning (ligesom i LD-Ligaen).

Vær opmærksom på, at vendepunktskataloget blev ændret i 2021, så alle vendepunkter er fire-cifrede..! 

Kataloget skulle være opdateret i alle fly. 
Eksempelvis er den tidligere ”042 Skinderholm Hangar” nu blevet til ”0042 Skinderholm Flyveplads”. Punktet ligger så ikke længere på hangaren; men på græsbanens midte! 
Der er generelt kommet meget færre hangarer og i stedet flere flyvepladser!;)

Mvh. OleK.