Sæsonstart og PFT

Kære alle

Så er det lige før det sker – vi skal igen ud at flyve

Instruktørerne har været på arbejde – også her i vintertiden.

Instruktørgruppen var opdelt i 3 grupper og hver gruppe fik 1/3 af klubhåndbogen(flyveaktivitet), som skulle evalueres – er det beskrevne forsat gældende? og nye beslutninger skulle tilføjes.

Dette arbejde er nu afsluttet – og den nyrevidere håndbog omkring flyveaktivitet, kommer på hjemmesiden forhåbentligt i denne weekend. Så gå venligst ind på hjemmesiden og læs afsnittet omkring flyvning – det med blåt er det nye eller ændringer.

Uddannelse til vores jordmateriel er nu overgivet til instruktørgruppen.

Steffen Nissen bliver tovholder på dette projekt. Formålet er vi sikrer en kontinuerlig uddannelse, at ajourføre vores regler omkring uddannelsen – at uddanne nye instruktører til spillet mv. – og at nye medlemmer snarest bliver en del af dette.

PFT spørgsmålene er nu endelig beskrevet af instruktørgruppen. Kommer snarest på hjemmesiden.

Det betyder at vi ikke bruge unionens men vores egne PFT spørgsmål.

Vores PFT aften har kun et fokusområde – nemlig flyvning på Skinderholm og når vi flyver ud på strækflyvninger eller TMG flyvninger.

På lørdag den 5. maj kl. 10.00 starter vi den teoriske uddannelse på vores nye Arcus – det bliver spændende. Det er en tung dame – må veje op til 800 kg – så spillet kommer på arbejde.

Den 8. marts er det PFT aften – og den 9. mart skype PFT – og så er det endelig den 12. marts – hvor vi stater med checkstarter.

Og der er nye medlemmer på vej til klubben – hvis alt går vel kommer der 3 personer med S-certifikat – og 3 ny elever. Så instruktør gruppen har også arbejde i 2016

Og jeg har hørt at mange af vores fly er klar til sæsonstart, ikke mindst vores 2-sædet fly. Så mon ikke alt efter hånden er ved at være klar.

Vel mødt til sæson 2016

Per