PFT aften 2016

43 medlemmer var mødt op til den sædvanlige PFT aften og dagen efter deltog 7 i skype PFT.

I år havde instruktørerne selv lavet spørgsmålene og instruktørerne modtog mange roser for disse spørgsmål. Spørgsmålene var meget nærværende og relevante – fordi de havde fokus på de udfordringer som vi ofte møder – når vi flyver omkring Herning – men også når vi er på stræk – ikke mindst i Billund området.

Den gang jeg var færdig med mit oplæg – ja det var som om der blev skruet op for en højtaler forstærker – sikke en fantastisk stemning der var på mødet.  Og snakken – udveksling af viden er 50% af en PFT aften.

PFT skype. Her må vi konstatere, at mit indlæg var langt bedre til fysisk møder – men til gengæld er PFT spørgsmålene egnet til skype. Næste år skal vi huske at afholde et teknisk møde 2 dage før, så vi ikke skal bruge ½ time på at få skype til at fungerer optimalt.

Men selvom der har deltaget i alt 50 medlemmer – mangler vi stadig ca. 25 medlemmer. En stor opfordring til jer som ikke har deltaget – spørg dem som har deltaget, hvad nyt er der – og til jer som har deltaget –gør det gerne uopfordret.

Ved vores sæsonstart fornemmer jeg virkelig, at der var hørt efter. Det er vigtigt, at vi en gang om året får en god snak om flysik. Jeg er helt sikker på, at selerne bliver lagt i rette rammer, at ingen fly bliver sat forkert ind i hangaren, rollemodel har stor betydning og endelig – at top down og bottom up –kan bruges som ”mindset” til sikker flyvning.

En stor tak til instruktørerne for al den tid de har brugt på at evaluere klubhåndbogen og udfærdigelse af PFT spørgsmålene.

Vel mødt til sæson 2016.

Per Kragsø