Sæsonen 2017 er igang

Weekenden d. 11. og 12. marts blev flyvesæsonen 2017 skudt igang. Traditionen tro med standerhejsning og tale. I år trådte næstformanden Anders Husted Madsen til, da formanden Steen Lomborg var til DSvU repræstantskabsmøde.

Anders kridtede sæsonen op og med ønsket om sikker flyvning, samt masser af oplevelser i luften og hyggeligt klubliv. Efterfulgt af kaffe og rundstykker i klubhuset.

Breifing af dagens instruktør Kristian S. Hansen var meldingen klar - det er flyvevejr - så kaffen og morgenbrødet blev hurtigt fortærret og matrielt trukket ud af hangaren.

Lørdag: 28 starter og 5 timer, jo der var fakstik termik. Dagens længste tur blev til godt en halv time.

Søndag: 45 starter og 7 timer.

Desuden kom ZS igen på vingerne efter en længere vinteroverhaling.

Alt i alt bød første flyveweekend på masser af PFT'er, så vi kan være klar når solen rigtig begynder at få fat og forårstermikken brager.

/Mogens

Foto af Jørgen Eriksen