Klubkonkurrencen 2017

Ved godt det lyder som "rønnebærene er lidt sure", men i dag kan vi jo sidde på kontoret og følge med i ens klubkammerater flyve på langs af den jyske højderyg med speederen i bund. Ingen reference til Mandag d. 8. maj. Og de samtidig kan få vist vejrradarbilleder på sin LX9000.

Dette gav anledning til at grave et gammelt vendepunktsbillede frem af arkivet, sponseret af Ole Korsholm. 103,9 km FAI-trekant klassiker “Skinderholm Hangar (042) - Blåhøj Silo (096) - Bryryp vej-X (337) - Skinderholm Hangar (042). Fløjet med DG-300 “NK” den 18. juli 1996. Med en tid på 1,11 time, altså 93,6 km/t og 1012 points..!;).

Hvorfor grave et vendepunktsfoto frem, jo - i dag tikker resultaterne jo lidt hurtigere ind end i gamle dage. Derfor skal man holde skarpte øje med klubkonkurrencen herpå hjemmesiden.

Der er allerede godt gang i positioneringerne til at få sit navn graveret på en pokal (eller flere). Det er nogle fine pokalbud - men lure mig om der ikke er andre som pusler med at holde "arbejdsfri" og give den gas i cockpittet.

/Mogens (25)