Nye S-piloter

Året første hold nye S-piloter i klubben.

Et stort tillykke til Jacob Lassen og Thomas Skov med S-certifikatet. Og det er heldigvis et par målrettet herrer – Jacob skal flyve sammen med Thomas Grove til DM i Unionens Duo og Thomas vil samle timer sammen til passagertilladles og senere kunstflyvning.

På min instruktørvagt i fredags var det ikke nok med 2 prøver til S-certifikat – men jeg fik også givet Emil B6 normen. Nu er både Emil og Marcus  meget tæt på at få S-certifikat.

Det betyder, at vi snart har 4 meget unge nye S-piloter i klubben. Selvfølgelig skal de selv sætte sig mål – men vi andre – med de store erfaringer – har også en forpligtelse. Vi skal i bedste anerkendende stil skubbe dem frem – coache når det giver mening, således at de når  deres flyvedrømme.

Ingen tvivl om at de unge mennesker vil skabe mere aktivitet på flyvefronten, og dette skulle gerne resulterer i, at endnu flere af klubbens medlemmer kommer ud på pladsen – for at vise de unge menneske – hvordan en rigtig Herning pilot skal flyve.

/Per Kragsø