Uge 29 sommerlejr

Man skal grave langt tilbage i logbogen for at finde en sommerlejr, som kan måle sig med hvad Skinderholm bød på denne forgangne uge 29. Og kan vel bedst opsummeres med - sol, hygge, familie, flyvning og strækkilometer - som vi ikke har set længe, og så 8 dage i streg.

Campingpladsen og hytterne har været godt besøgt - med en masse børn i alle aldre, som har turet rundt og leget. En hoppeborg, som er blevet flittigt benyttet. Der var vist også et par stykker, som fandt nabo'ens vandingskanon, med et par muderede tær tilfølge wink.

Behøver nok ikke at fortælle, at det er knastørt. Bjarne havde derfor medbragt sin "lille" gasgrill til erstaning for vores ellers trofast kulgrill. Men pt. skal afbrændingsforbuddet tages meget seriøst - specielt herpå heden. Men en gasgrill kan nu også gør det godt - så er fællesspisningen sikret!!

Aftnerne har været fyldt med arrangementer. Motorflyverne havde også sommerlejr, så de var forbi en aften til rundvisning og hygge. Desuden var der en aften med Lassen after-party cocktailbar. Ole Frøkjær arrangerede et aftenbesøg hos redningseskadrille 722 i Karup.

Der var besøg fra Fyn (ZH) og Hammer (5M) - det er altid hyggeligt at mødes på tværs af klubber.

Flyvningen kan sammenfattes - fra lørdag d. 14. til og med d. 21. er der fløjet 201 starter og 264 timer. Antal kilometer er ikke lige blevet talt, men det er blevet til rigtig mange!! Torsdag var klubopgaven sydfyn retur og 7 fly drog af sted, øst om Billund, ikke alle har transponder med, men når vejret viser sig fra denne side, som det gør iøjeblikket, så kan man godt flyve udenom. Fredag var der så nogen som tænkte Fyn kan bruges som springbræt til at nå Flaster - hvilket blev til en 500 km tur-retur. Sommerlejren fik også sin sololist i Yassin, som gik solo.

Men selv med al denne flyvning - så har vi stadig kapacitet til mere. Dagene er lange og man kan snildt nå at flyve en god lang tur efter kl. 16, hvor der med "garanti" står et fly på jorden. Derfor en opfordring til at tage sig en aftentur.

Og en sommerlejr sker ikke uden en masse hjælp fra klubkammerater og familie - så bare lige en TAK til alle jer som bidrager med stort som småt.

Har allerede reserveret uge 29 til næste år!!

/Mogens (25)