SPL-certifikat teorikursus

Vil du være have SPL-certifikat til næste sommer?

Sagt på en anden måde: vil du lære at flyve svævefly, flyve solo og opnå svæveflyvecertifikat, så er teoridelen et godt sted at begynde.

Svæveflyveuddannelsen er ændret. Nu hedder certifikatet SPL (Sailplane Pilot Licens). Uddannelsen består fortsat af en praktisk del, som foregår i skolefly og på flyvepladsen i sæsonen, samt en teoretisk del. Den teoretiske del begynder snart og du kan nå at komme med!!

SPL-teorien består af 9 fag – opdelt i to blokke med henholdsvis 5 fag og 4 fag.

Blokken med de 5 fag - Luftfartsret, Menneskelig ydeevne, Meteorologi, Operationelle procedurer og Navigation begynder lørdag d. 26. Oktober i klubhuset, Herning Svæveflyveklub, Skinderholmvej 7, 7400 Herning.

Herefter undervises lørdage kl. 09:30 - 15:30, - skiftevis hos Viborg, Silkeborg og Herning Svæveflyveklub indtil midt december.

Prøven til de første 5 fag er lørdag d. 18. januar 2020.

Senere vil blokken med de 4 resterende fag blive udbudt efter samme princip. Fagene er - Flyveprincipper, Flyvepræstationer og -planlægning, Flyveprincipper og Kommunikation.

Vil du være med?

Hvis du vil vide mere om uddannelsen og om SPL-teorien er du velkommen til at ringe til Kurt Thybo - 51793908