SPL-teorihold

Det store SPL-teorihold går til sagen med godt humør!

Også i år underviser Herning Svæveflyveklub i SPL-teori sammen med naboklubberne i Viborg og Silkeborg.  I år er det os, der stiller med flest elever modsat tidligere år. Sådan veksler det.

I år regner vi med en nogenlunde normal teorisæson. Vi kombinerer undervisning i klassen og på TEAMS. Vi har startet sæsonen med at undervise i 4 fag. Luftfartsret, MYB, Meteorologi og Kommunikation. Efter jul går eleverne til prøve i de 4 fag. Derefter er de klar til undervisning i de resterende 5 fag i foråret med prøver i april eller maj. På den måde håber vi at få alle igennem, så de kan være klar til solo og skill test i forårssæsonen 2022.

Holdet består af 23 deltagere, hvoraf nogle kun deltager i nogle få fag. Det skyldes, at sidste sæson var helt atypisk, så der stort set ikke var sammenhæng mellem undervisning og prøverne. Det kostede en del dumpede fag.

Lærerne er Hans Grønne, Silkeborg i Luftfartsret, Henrik Thomsen, Viborg i MYB, Kurt Thybo, Herning i Meteorologi og Bertel Spejlborg, Herning i Kommunikation

Forårets faglærere er Jørgen Korsgaard i Flyveprincipper, Niels Viggo Nygaard, Viborg i Operationelle procedurer, Tom  Finsen, Viborg i Flyvepræstationer planlægning, Peter Fischer Jensen, Herning i Generel Viden om Luftfarttøjer og Hans Lund, Silkeborg i Navigation.

/Kurt Thybo

Foto af Jørgen Eriksen - Hans Grønne som underviser i Luftfartsret i Herning Svæveflyveklub klubhus