Spl teoriholdet 2022-23

På deltagerlisten er der 22 navne. På det billede, læreren i Kommunikation, Bertel Spejlborg har taget af holdet er der det halve. Det betyder ikke, at der er mange fraværende. Det betyder, at en del blot mangler nogle få fag. En blot et fag. Holdet er ungt i år.

Jeg tror, at vi der har haft holdet til undervisning, forventer os meget af det. Engagement og lærevillighed. Mange har ikke bare snuset til svæveflyvning, men er fløjet solo. Nogle mangler blot at blive gamle nok eller lige få pudset flyvningen af inden de er klar til skilltest. Men først altså lige 9 teorifag. Der er to, som kun sporadisk kender til svæveflyvning.

Holdet er som sædvanlig sammensat af elever fra vore tre samarbejdsklubber, Viborg, Silkeborg og Herning. Holstebro skrev forleden og spurgte om én, der manglede to fag, måtte komme til undervisning i dem hos os. Selvfølgelig.

Undervisningen foregår fortrinsvis lørdage og i mindre grad på TEAMS torsdag aftener.

Første prøvedag er 21.1. 2023 og næste ligger i april. Hvis alle består første gang kan eleverne være klar til skilltest allerede omkring 1. maj.

/Kurt Thybo