Uge 18 – foredrag og introdage

Uge 17 blev flyttet til uge 18 fordi termikken var langt bedre i denne uge, men ikke for 2024. Springcup blev desværre aflyst, så gode råd var dyre. Redningen blev genindførsel af vores uge 17, denne gang med invitation til naboklubberne, om fælles skoling. Vejret resulterede desværre kun i 2 flyvedage, hvor der blev der fløjet i alt 55 starter og 22 timer. En naboklub havde meldt sig til spindøvelser, men måtte desværre melde afbud. Vejret kan vi ikke gøre noget ved, men indrømmet, invitationerne var sendt for tæt op til uge 18. Derfor reserve allerede uge 18 i 2025.

Foredrag med Rasmus Ørskov – hvordan bliver du verdensmester? 25 deltagere, både fra vores klub, Silkeborg og Viborg. Et spændende foredrag, hvor planlægning, udholdenhed mv. er nøgleord. Men klubbens unge piloter fik et guldkorn med hjem.

Egen stress. Din strategi og planer hjemmefra skal fastholdes, når det går godt og det modsatte. Det modsatte er svært, hvorfor spiller det ikke længere, egen stress starter. Nej du skal være rolig, acceptere at du nu flyver i et dårligt område, lad være med tage chancer mv. Det gør en forskel på en verdensmester og os andre. Og det er jo sandt, vi kender alle det gode humør når det spiller og hvor hurtigt det gode humør kan forsvinde igen.

En stor tak til Joan for catering og Kurt Thybo for initiativet. Og selvfølgelig til Rasmus Ørskov, fordi du tog tid til os en fredag aften.

Spændende hvilken foredrag Kurt kommer med efter sommerferien. Lad os håbe at der er meget tøj de skal stryges, for det var her Kurt fik sin inspiration til foredrag med Rasmus.

Introdage lørdag og søndag.

En masse frø var sået, besøg på Stumpemarked, game Box og annoncer på Facebook og instagram. Resultater blev 1 et medlem, Søren der allerede har meldt sig ind og formentligt en mere. 2 nye medlemmer må betegnes som et godt resultat. PR er at så en masse frø, før vi kan høste, feks har der været over 3000 likes på vores hjemmeside på under et år – under bliv pilot. Men hvis du kender en der gerne vil være elev hos, har vi stadig ledige pladser på vores elevhold.