Instruktørkursus Herning Svæveflyveklub

....med en særlig tak til jer medlemmer som gør dette muligt.

Læs på vores offentlige Facebook, hvor der dagligt var opdatering omkring afvikling af dette instruktørkursus.

Klubben har for andet 2 år i træk forestået en instruktøruddannelse. Begge gange med stor succes, både vejrmæssigt og afviklingsmæssigt.

Vores plads er spændende og meget udfordrende, at udøve instruktørvirksomhed på. Vi er i kontrolleret luftrum, ”den anden side” med masse af aktivitet og styring af vores egne fly mv.

Derfor fik de 4 aspiranter kamp til håret, godt hjulpet af lærerkræfterne.

Under evaluering fik vi kæmperoser for, at vi både stiller bane, fly, start anordninger og ikke mindst hjælpere til et sådan kursus.  Reklame for klubben, der ikke kan købes for penge.

Men alt dette kan kun lade sig gøre, i kraft af rigtig gode hjælpere.

Kurt Thybo har brugt mange timer på planlægning, Bertel brugte 3 dage som instruktør, Mogens B. spilfører 2 dage, herefter Kurt T, Kim slæbepilot en dag, Michael F. kom om lørdagen samt andre som kom og hjalp til kortvarigt. Mad folket er et kapitel for sig, Lonnie med hjælp fra Mona, ydede en super indsats, hvor forplejningen fik kæmpe roser.  Desuden tak til jer som hjalp med at afvikle en fantastisk afslutning på kurset med bordpynt mv. på sidste dag.

Hvorfor nævner og takker alle disse medlemmer, andre medlemmer laver nøjagtigt lige så meget for klubben.

Det er netop det som er unik her i Herning. Vi har en opgave, medlemmer melder sig og løser opgaven til ug med kryds og slange. Samlet giver det fremdrift for klubben og ikke mindst en klub som gør sig positivt bemærket.

Næste instruktør kursus i 2025, her bør vi deltage med 2 aspiranter.