SPL-teori

Når flyvesæsonen går på hæld begynder årets teoriundervisning.

Allerede lørdag i uge 43 går starten på en hel vintersæson, hvor lørdagene bruges til SPL-teoriundervisning i de 9 fag. Der er kun et nyt i forhold til de fag, de fleste af os er blevet undervist i, nemlig Kommunikation. Et par fag er delt op, derfor er det blevet til 9.

Også i denne sæson samarbejder naboklubberne om SPL-teorien. Viborg, Silkeborg og Herning. I alt 20 elever er klar. Nogle få kan endnu dukke op, men det kan blive svært at rumme flere i klubhusene i denne coronatid. Vi vil også prøve med streaming af undervisning og i det hele tage benytte it- undervisning meget mere end tidligere.

Lærere her fra Herning er Anders Husted Madsen, Luftfartsret (Love- og bestemmelser), Peter Fischer Jensen, Generel Viden om Luftfartøjer (Materiel- og instrumentlære) og Kurt Thybo, Meteorologi.

/Kurt Thybo