Vintervedligehold

Så er vi igen nået til det punkt på årshjulet, som peger på vintervedligehold.

Næsten alle fly er pakket sammen i deres vogne i enten hangar 2 og 3 - mens de venter på vedligehold og årligeftersyn i hangar 1. Der er jo lige en undtagelse, ZS står opspændt i hangar 3 - og blev luftet i det fantastiske weekends solskinsvejr.

Ellers har de sidste to weekender på Skinderholm summet af aktivitet, dels med planlægning af rækkefølgen på flyene i hangar 1, hold inddeling, gennemgang af diverse udbedringer fra materielopgavelisten, som har kunnet udskydes til nu.

Materielkontrolanterne er gået igang med ARC papirarbejdet - samt alle workorders, der skal ligge klar, før vi kan starte arbejdet på flyene.

Redningskærmene er sendt til ompakning hos riggeren på Fyn.

Det kørende materiel får en gang friske olie og frost sikret kølerne mm.

Campingpladsen ryddes, vandet lukkes og bænkene samles sammen.

Ja, listen er lang, når vi skifter fra aktiv flyvning til vinter "mode" - men så er det godt vi er mange hænder.

Samtidig med vinterarbejdet plejer der jo at være rig mulighed for at sparke lidt "dæk" i hangarene, mens der abejdes. Snakke om næste års flyveambitioner, strækturen som skal være længere eller være mere eksotisk er der stadig rig mulighed for.

Twisten i år er jo blot, at Covid-19 sætter lidt begræsninger med de, på nuværende tidspunkts restriktioner med max. 10 forsamlet.

Men hvor mange er der mon lige nu i hangar 1  - ja, så er det med at tælle tøjklemmer.

Christin og Jørgen Ø. - materielkontrolanterne har forskanset sig i den ene ende af klubhuset med papirarbejdet.

Men kontrolaterne får dog også tid til at efterse og syne flyene - her er det Steen Lomborg igang med VN haleplanet.

Torsdag og Lørdag blev primært Schempp-Hirth flyene vejet - 11 stk. Lørdag var der nærmst kø ved vejestationen ud for hangar 2.

Her er så Discus 2a (MK) på vægten - med Christin og Peter som kontrollanter.

Men hvad gør man så, når der ikke er flere tøjklemmer tilbage til klubhuset - så sikre Arne kaffen med en omgang vinduesservering.